wz

ORIENTÁLNÍ TANEC - nejjednodušší forma výuky tance a koordinací pohybu

-  je určen pro všechny věkové kategorie žen.

-  šetrně odstraňuje napětí, blokády a křeče, bolesti ztuhlé krční a bederní páteře.

-  uvolňuje premenstruační syndrom, zmírňuje klimakterické potíže.

-  napraví špatné držení těla.

-  naučí pohybovat celým tělem, včetně mimických svalů.

-  umožní tvořivý projev a sebevyjádření v pohybu, čímž vytváří psychickou pohodu díky produkci endorfinu - tzv. hormonu štěstí.

- spojením všech výše uvedených aspektů přináší celkové zlepšení tělesného,   

    zdravotního i psychického stavu.

 

Orientální tance zahrnují mnoho tanečních stylů, které se navzájem liší hudbou, formou tance i tanečním oděvem.     

  Jednotlivé styly se různě prolínají a neustále se vyvíjejí.

 Egyptské styly

   Raks Shargi (doslova „tanec východu“). Klasický egyptský styl je nezaměnitelný.

Vyznačuje se dramatičností a smyslností s častým střídáním nálady, napětí a uvolnění.

Bývá nazýván tancem svalů, právě proto, že je na ně při tanci kladen velký důraz.Výraz tanečnice a její prožitek jsou jednou z nejdůležitějších součástí tohoto tance.tanečnice začíná obvykle své vystoupení se závojem a ten po chvíli odloží.Oblečená je do dvoudílného kostýmu (sukně a top) vyšívaného korálky a flitry, nebo má na sobě rafinované šaty s prostřihy, které obvykle vyplňuje síťka. Síťka také často spojuje vrchní a spodní část dvoudílného kostýmu.

   Lidové folklórní formy tance jsou podstatou a rytmem egyptského života, která ztvárňuje všední život lidí a jejich zvyklosti.

Baladi  -Tanečnice vypráví svým tancem příběh, a proto hodně používá gesta a výraz. Pokud znázorňuje například vesnickou ženu, tančí jakoby se džbánem nebo košíkem na hlavě a je oděna do kaftanu nebo galábie (celistvé šaty doplněné šátkem kolem boků a nezbytnou pokrývkou hlavy.

Saidi (Raks al Alssaya) patří mezi nejznámější tance, který vypráví o saidských válečnících. Tanečníci vyjadřují tento mužský element pomocí hole nebo hůlky a výraznými pohyby boky.

Raks al Shamadan je tanec se svícnem položeným na hlavě tanečnice. Může mít i více než dvacet hořících svíček, jejichž mihotavé plamínky údajně zahánějí zlé duchy a proto je oblíbenou součástí svateb.

 Arabské styly

   Folklorní Belly Dance

Arabské folklórní tance odráží národní rysy, tradice, zvyky, hudbu, kostým a historii lidské společnosti žijící na konkrétním místě, oblasti nebo zemi. Je to kulturní majetek všech lidí daného teritoria. Tance musí obsahovat charakteristické pohyby, chování a náměty daného specifického folkového žánru.

Taneční styly Středního východu a ostatní tance arabské kultury pocházející ze zemí Severní Afriky a Perského zálivu jakož i rituální tance. (např. turecký lidový tanec Karsilama, nebo kabaretní břišní tanec, řecký tanec Ciftetelli, libanonský tanec Ghawazee, Tribal styl, cikánské tance, perský tanec, Khaleegee, Alexandrian a mnohé jiné.

 Show Belly Dance

  Různé Fusion a Fantasy styly vycházející z orientálního tance ( kabaretní břišní tanec, Flamenco oriental,

  Tango oriental, Gothic belly dance…)

 

FLAMENKO

Krása, atraktivita, umělecká hodnota a náročnost flamenka způsobily, že se jako jedno z mála lidových umění dostalo daleko za hranice země svého původu.

Po celém světě existují školy flamenka, v jižním Španělsku se lidé z celého světa učí tancovat flamenko, hudební teoretikové zkoumají jeho harmonie a sofistikované rytmy, literární vědci pak studují lidovou poezii obsaženou v textech písní.

Podle vážnosti tématu a nálady písní jsou pak tance označovány jako baile intermedio nebo baile chico stejně jako u cante. Veselejší tance jsou dynamičtější

s rozsáhlejšími sekvencemi zapateada (podupy nohama), které se většinou stupňuje a končí nečekaným ostrým zastavením. Dále se používá ve větší míře palmas (tlesky). Typickým doplňkem regionálních tanců jako jsou sevillanas a fandangos předváděných na zábavách jsou kastaněty (castanuelas). Tyto dřevěné prstové perkusové nástroje mají původ údajně v krétské kultuře a byly původně z mušlí. Nyní jsou ze dřeva, ale tvar mušle je zachován. Kromě tlesků, kastanět a pokřiků se doprovází tanečník také luskáním prstů (pitos). Tento rytmický doprovod je rozšířený především v mužských tancích, kde často nahrazuje krouživé pohyby rukou, typické pro ženský tanec.

 

Mambo, Salsa, Samba, Cha-cha  Jive a Lambada.

LATINSKOAMERICKÉ svižné tance  s nádechem léta a uvolněnosti. Rytmus se počítá na čtyři doby, kroky se rychle střídají a jsou doplňovány ladnými pohyby boků.  Tyto tance lze tančit i bez partnera -sólo.

O tancích